venres, 15 de xullo de 2011

DEZ CONSELLOS PARA ESCRIBIR CONTRASEÑAS SEGURAS

Lendo un artigo de  Jordi Sabaté, puiden comprobar  o que estamos a facer moitas veces cos accesos a internet e as claves que estamos a usar, E día que: "1234" segundo revela un estudo, esta é a clave máis frecuente que a gran maioría de usuarios escribimos para protexer os nosos servizos en liña, onde gardamos datos privados de gran importancia, e ata, os números das nosas contas bancarias. Isto significa que calquera hacker pode entrar na maioría de contas privadas de plataformas de Internet en poucos segundos.

Cando queremos elaborar un pouco máis as contraseñas, baseámolas, ata de modo inconsciente, en referencias simbólicas como o noso aniversario, o dos nosos fillos ou a data da nosa voda. Tamén así llo pomos fácil aos hackers, pois lles basta con entrar en sitios como Facebook, ver algún destes datos e, a partir deles, buscar a combinación de entrada aos nosos servizos. Respecto ao nome de usuario, os profesionais de romper claves saben que case todos usamos o mesmo que temos na nosa dirección de correo electrónico. Convén, polo tanto, ser moito máis intelixentes e blindar o que agora temos case como un libro aberto.
1.Buscar sempre claves que teñan máis de oito díxitos. Cantos menos carácteres teña unha clave, máis fácil é rompela para un hacker, posto que o número de combinacións posibles son menos. Considérase débiles ás combinacións menores de oito díxitos, que poden identificarse con programas xeradores de combinacións aleatorias -chamados ro
bots-, o que se coñece como "a forza bruta".

2.Nunca usar só números. Aínda que poñamos claves de oito ou máis díxitos, se usamos só números, é cuestión de tempo que un robot atope a contraseña e entre nas nosas páxinas.

3.Tampouco usar só letras nin palabras. As letras pódense combinar con robots ata dar coa clave. Respecto das palabras, sempre teñen unha conexión simbólica co noso subconsciente, polo que alguén que nos coñeza un pouco pode adiviñar as claves se pensa no nome da nosa parella, os nosos fillos ou as nosas mascotas.

4.Optar sempre por combinacións alfanuméricas. Mesturar letras e números é a solución máis segura porque se mesturan dous sistemas de clasificación, o cal ampla moito as combinacións. De todos os xeitos, un hacker que teña algúns datos persoais sobre nós e moita psicoloxía pode adiviñar as claves se non nos habemos esmerado en confeccionalas. Debemos ser conscientes de que, de modo automático, sempre buscamos combinacións fáciles de recordar e relacionadas con persoas e datas importantes. Polo tanto, o mellor logo de escribir a contraseña é revisar que non conteña sinais persoais.

5.Intercalar signos de teclado. Un truco que nos permitirá usar letras e números relacionados coa nosa vida sen perigo é intercalar símbolos como  "#", "$", "&" o "%" entre os carácteres dá contraseña. A presenza destes carácteres é moito máis difícil de descubrir para hackers e robots.


6.O mellor son as claves aleatorias. Se podemos usar un programa xerador de claves aleatorias, estaremos moito mellor protexidos. A páxina Crave Segura ofrece de xeito gratuíto un xerador de claves no que se pode escoller tanto a lonxitude da contraseña como a cantidade de carácteres alfanuméricos que usamos. Outros servizos como Passwordmeter miden o nivel de seguridade das contraseñas que confeccionamos.

7.Non utilizar a mesma contraseña para todo. Parece unha obviedad, pero é o que facemos a maioría dos usuarios. Hai que ter unha contraseña distinta para cada servizo. Tamén é recomendable cambiar as contraseñas cada certo tempo.

8.Gardar as claves nun documento de texto. Como as claves seguras son moi difíciles, por non dicir imposibles, de recordar, o lóxico é gardalas escritas nun documento de texto, que utilizaremos para almacenar as contraseñas de todos os nosos servizos. Cada vez que debamos entrar a un servizo, teremos que recorrer a este documento. Poida que sexa pesado, pero é máis seguro.

9.Gardar o documento nun lugar seguro. Hai varias opcións para gardar o documento coas nosas claves. A primeira é usar unha memoria USB separada fisicamente do computador e que só enchufemos cando queiramos abrir o documento coas nosas claves. Debemos ser conscientes de que podemos ter o computador monitorizado por algún software malicioso -ocorre con moita máis frecuencia da que cremos- ou que alguén pode acceder a través da conexión wifi se esta non é o bastante segura. A segunda alternativa é gardar o documento nunha copia de seguridade nun servidor da rede, con protocolos de cifrado de 128 bits ou máis. Podemos gardalo en plataformas deseñadas para tales usos, como Clipperz. Bastará con abrir este servizo e acceder ao documento. Iso si: a contraseña de acceso a Clipperz ten que ser altamente complexa, deberemos tela escrita nun caderno, gardala nun caixón e saber que se a perdemos tamén perderemos o resto de contraseñas.
10.Pechar a sesión dos servizos a diario. Cando apaguemos o computador pola noite ou ao saír de casa, a mellor opción é saír de todos os servizos de uso habitual, xa sexan o correo electrónico, as distintas redes sociais onde participemos ou as plataformas onde gardamos documentos para sincronizalos, etc. Se alguén acendese o noso computador e non os pechamos, podería acceder facilmente a tales servizos, xa que o navegador garda as contraseñas se non lle indicamos o contrario. Polo tanto, hai que indicar no apartado de "Seguridade" do noso navegador que non recorde ningunha contraseña. Ao volver usar o computador haberá que introducir todas as claves, pero evitaremos desgustos.

.

Ningún comentario:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...